Diatomeenschale: Welche lat. Bezeichnung

Begonnen von Urs Flükiger, Juni 20, 2011, 08:22:19 VORMITTAG

Vorheriges Thema - Nächstes Thema

Urs Flükiger

Liebe Diatomeen- Kenner

Mit meinem neuen "Spielzeug", das nun auch DIK bietet, habe ich folgende Erstaufnahme einer Diatomeenschale gemacht:
Trotz intensivem Googeln ist mir eine sichere Zuordnung nicht geglückt. Könnte es eine Campyloneis grevillei darstellen?



Vielen Dank für eine Hilfe

Lieber Gruss
Urs
Privatsternwarte Loberg
47° 05' 34.45" N 7° 36' 32" E
www.ursusmajor.ch

Rene

What about Campylodiscus, Urs?
Is it a stacked image, extant material, freshwater?

Good luck, René

Urs Flükiger

Sorry Rene
I speak very badly English; Googles helps however.  :)

It is a pile admission (DIC) of a preparation.

I look for those latin designation of these Diatomeen.

Dear greeting
Urs
Privatsternwarte Loberg
47° 05' 34.45" N 7° 36' 32" E
www.ursusmajor.ch

Rene

Hallo Urs, amazing that no-one recognized this typical species. I found it in the end in the Stidolph atlas as Campylodiscus fastuosus, see the Galapagos pages at http://www.awi.de/index.php?id=5587. Great image btw. Apparently it is wide spread in the (North) Atlantic.

Please supply more info on habitat, source of material etc next time,
best wishes,

René

BTW, you can write in Deutsch to me, but please excuse me for replying in english (or Dutch, if you would prefer that  ;D)


Urs Flükiger

Vielen Dank Rene

Da bin ich froh, dass ich Dir in Deutsch antworten kann. :-) Als Generalist betreibe ich neben Mikroskopie auch Astronomie, Modellflug, Motorradfahren, Amateurfunk und viele andere Dinge. Aber Sprachen lernen.... >:(

Liebe Grüsse
Urs
Privatsternwarte Loberg
47° 05' 34.45" N 7° 36' 32" E
www.ursusmajor.ch